זה מה שנשאר | מבטים על האינטימי

אוצר: דורון אדר

פתיחה: 25.7.2024

משתתפים: דורון אדר, יורם בלומנקרנץ, עודד זידל, אריאן ליטמן, ריטה מנדס-פלור, רינה פלד, בתיה רוזנק, אהרן קריצר, מירי טללים-שטראוס, פרוין שמואלי-בוכניק, פנינה שלוי, רות שרייבר, דנה אריאלי, רלי אברהמי, דיויד אייזקס, ענת מיכאליס לוי, דורון עובד

זה מה שנשאר

אינטימיות – מילה כל כך טעונה, חמקמקה, רב-ממדית, המגלמת בתוכה עולם שלם של רגשות, חוויות, קשרים ותהליכים. היא נוגעת בפן העמוק והעדין ביותר של הקיום האנושי, ומציעה הצצה אל תוך הנפש, אל תוך החדרים הסגורים ביותר של הלב.
האינטימיות היא חלק בלתי נפרד מהחיים ומהתרבות האנושית. היא הבסיס והמסד של הקשרים הכי עמוקים ומשמעותיים שלנו – הקשר עם האנשים הכי קרובים אלינו והקשר שלנו עם עצמנו. היא נוגעת במעמקי הנפש, מושפעת מהמרקמים החברתיים והתרבותיים שבהם אנחנו פועלים, ובו בזמן משפיעה עליהם. היא מפחידה ומרתיעה כשהיא נוכחת בעוצמה גדולה, ובהעדרה אנחנו מרגישים ככלי ריק.
האינטימיות היא מסוג המונחים שככל שמסבירים ומפרשים אותם, כך הם נעשים עמומים, ערטילאיים ומרוחקים יותר.
דורון אדר אוצר 17 אמניות ואמנים שמציעים חיבורים שונים לאינטימי שלהם, במגוון מדיות: ציור, צילום, מיצב ופיסול. התערוכה מוצגת בגלריה השיתופית אגריפס 12 בירושלים ומשתתפים בה כל חברי הגלריה השיתופית ועוד ארבע אמניות אורחות ואמן אורח אחד.

חברי הגלריה: דורון אדר, יורם בלומנקרנץ, עודד זידל, אריאן ליטמן, ריטה מנדס-פלור, רינה פלד, בתיה רוזנק, אהרן קריצר, מירי טללים-שטראוס, פרוין שמואלי-בוכניק, פנינה שלוי, רות שרייבר. אמנים אורחים: דנה אריאלי, רלי אברהמי, דיויד אייזקס, ענת מיכאליס לוי, דורון עובד.

 

דורון אדר