דורון אדר, ״התמסרות לנוף פרק ראשון״

אוצרת (ישראל): אלחנדרה אוקרט

״התמסרות לנוף פרק ראשון״

תערוכה חדשה ומיוחדת תפתח בגלריה אגריפס 12 ב-11 ביולי, 2019 בשעה 20:00. התערוכה מציגה דואט בנוף מאת שני אמנים: דורון אדר (ישראל) וקרלוטה אלברטי (איטליה). הדואט חי ונושם את חווית הטבע דרך יצירתם של שני האמנים, ואנו זוכים לחוש דרכו את רגעי ההתעלות. זוהי חווית ההתמסרות לנוף.

דורון אדר הוא צלם-אמן הלוכד את נופי המדבר הישראלי בשעות השונות של היממה, על האווירה המיוחדת של עונות השנה ואזורים הגיאוגרפיים. ניתן להרגיש שאדר חש את הנופים בכל נימי נשמתו; עבורו המדבר משמעו חיים. סדרת הצילומים הזו מציעה אווירה קולנועית, ההופכת לכמעט מופשטת. הנוף נראה מסתורי, אניגמאטי ומיסטי. אנו חשים על עור גופנו את משבי הרוח החמים במרחבי מכתש רמון, הנגב, הערבה, ים המלח והרי יהודה. זהו שפע אין סופי של חוויות בצבעי האוקר, הצהוב, שחור-האדמה, הלבן-הקרמי, האדום חמרה, תכלת ועוד. כל אלה מתועדים לצד תצלומים לאור הירח.

קרלוטה אלברטי נולדה בלוגנו, שוייץ, וגדלה בהרי האלפים. היא טיפסה על ההרים, צעדה בשבילים מושלגים עשתה סקי וספורט אתגרי בכלל. קרלוטה זכתה באליפויות סייף ואף עסקה בצניחה. כל העיסוקים הללו היו לחלק מרכזי בחייה כבר מגיל צעיר. החל בשנת 1935 נהגה משפחתה לבלות את החופשות השנתיות בצ'רווינה, ואל ד'אוסטה. כאשר סיימה את לימודיה באקדמיה לאמנות של מילאנו (NABA) בשנת 1996, חזרה להתגורר במקום בקביעות.
מאז ומתמיד היו נופי האלפים חלק מהתיאורים בציוריה: סימפוניה אינטנסיבית של כחולים, לבנים, וגווני השחור-פחם. הר הצ'רווינו הוא הנושא המרכזי ביצירותיה. קרלוטה מציירת בצבעי מים ובצבעי שמן המציגים בקווים מינימליסטים ספורים תחושות המתמקדות במהות החיים במרומי ההרים האלפים.

תערוכת דואט זו מעבירה חוויה חושית משכרת של חול ושלגים: חלקו האחד באמצעות הצילום, והשני במכחולים וצבעים.

התערוכה תוצג בשני פרקים: הפרק הראשון יוצג בחום הקיץ של ירושלים, ואילו הפרק השני יתקיים בקור הרי האלפים בדצמבר השנה. הפרק האיטלקי יוצג בחלל Laboratorio Artistico Carlotta Alberti, בעיירה Valtourneche, Valle d’Aosta, איטליה.

אלחנדרה אוקרט