״ילדותי השניה״, תערוכה קבוצתית

אוצרת: בתיה רוזנק

״ילדותי השניה״

אמנים מגיבים לספרי ילדים – תערוכה קבוצתית של אמני אגריפס 12, אאוטליין 2018, בגלריה ימקא ירושלים

כמו בשיר של אהוד מנור שכתב לבתו:

״זו ילדותי השנייה אתך
ליבי נפתח…
אני רואה ומגלה שוב עולם…
דרך שפתיך בת, טעם חדש למילים…
אני אלמד שוב להקשיב לבריאה…
בפסיעותיך אצעד
בדרך אל הפלאים שבעה…״

הרעיון לפתוח את ספרי הילדות ולגעת בם כאמנים בוגרים, מחזיר אותנו אל חוויות הילדות במבט אחר, ומכניס אותנו ולו במעט למצב הילדי והתמים, כמו במילות השיר של אהוד מנור.
הילדות שלנו נוכחת תמיד, היא הבסיס להוויתנו, כאמנים יש לנו שיח מתמיד עם ילדותנו.
כל אחד נדרש לבחור ספר ילדות שהוא במיוחד אוהב או שהספר במיוחד מדבר אליו. בעצם הפעולה הזו כבר צללנו חזרה למחוזותיה, יש אמנים שיצרו במכוון, עבודה חדשה, בשיח עם הספר שבחרו, ויש שמצאו בעבודותיהם הקיימות נגיעות בילדות, מסתבר שהם בשיח עם סיפרי הילדות בלי לכוון.
תערוכת אמנים היא חריגה בנוף התערוכות שמשתתפות ב״אאוטליין״, ברובן הגדול התערוכות נעות בין מילים לאיור. השנה נשתתף כאמנים בניסיון לחבר בין העולמות, טקסט, איור, ואמנות.
בעיני האמנות היא גשר מתבקש לטקסטים מהילדות, דרכה אנו חווים אותם ו״יש טעם חדש למילים״, כפי שאהוד מנור כותב בשירו, דרכה אנחנו לומדים להקשיב לבריאה ודרכה נגיע ל״פלאים שבעה״.

כל האומנים המציגים בתערוכה חברים בגלריה השיתופית ״אגריפס 12״. הגלריה השיתופית אגריפס 12 הוקמה באפריל 2004 על ידי 15 אמנים בחצר ציורית בלב ירושלים כמרכז לאמנות עצמאית וחופשית ללא גורמים מתווכים וללא מטרת רווח. הגלריה מקיימת מפגש ושיח שוטפים בין ציירים, פסלים, צלמים ואמני מולטימדיה ומייצגת חתך עשיר ומגוון של אמנות ישראלית עכשווית.

בתיה רוזנק